הקרב על קולות חב"ד • אריה דרעי, יעקב ליצמן ואלי ישי עונים לשאלות

    מנדי ריזל שטוערם אתר חב''ד | צילום: מאיר אלפסי, בועז בן ארי 9 Comment on הקרב על קולות חב"ד • אריה דרעי, יעקב ליצמן ואלי ישי עונים לשאלות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שלישי הקרוב ייגשו מיליוני אזרחים בעלי זכות בחירה להצביע בבחירות לכנסת ה-20.

    שיעור הצבעה גבוה מאוד יירשם במגזר החרדי בכלל – והחב"די בפרט, בהתאם להוראת הרבי.

    על-פי ההערכות, חב"ד מונה כ-50,000 מצביעים, ואליהם נוספים עוד רבבות 'מקורבים'.

    מדובר באחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר, שלוו בהרבה דם רע.

    על לב הציבור החרדי מתמודדות שלוש מפלגות: ש"ס בראשות חבר-הכנסת אריה דרעי, 'יהדות התורה' בראשות חבר-הכנסת יעקב ליצמן ו'יחד' בראשות חבר-הכנסת אלי ישי.

    בשורה התחתונה: שלושתם ידידי חב"ד, וסייעו רבות לפעילות.

    השאלה הגדולה היא מי ישמור טוב יותר על ארץ הקודש; אחרי הכול – אין חולק שעל שלימות העם והתורה הם ישמרו היטב.

    ארבע קושיות, ארבע תשובות ארוכות ומפולפלות.



    מדוע, לדעתך, המפלגה שבראשה אתה עומד היא המתאימה ביותר לחסידי חב"ד?

    ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס: "כיון שהרבי זצ"ל אמר שצריכים להצביע למפלגה החרדית ביותר – ולמיטב הבנתי המפלגה החרדית ביותר היא שפעיליה פועלים בכפיפות לדעת תורה באופן מוחלט ופועלת בכל כוחה להביא את דבר ה' לכל היהודים כפי שמפלגת ש"ס פועלת, וכפי שפעל הרבי זצ"ל כל חייו.

    תנועת ש"ס מגשימה בפועל את חזונו של הרבי זצ"ל בהפצת התורה, בקירוב, בשיעורי התורה, ובהכנסת ילדי ישראל למוסדות חינוך דתיים. בדבר הזה חזונו של מרן זצ"ל לצאת אל הערים שבשדות הוא חזון משותף גם עם חב"ד זכיתי ויש בידי מספר מכתבים שהרבי שלח לי, ואני מקווה ומבקש שכל מי שחזונו של הרבי זצ"ל חשוב לו, יצביע לתנועת ש"ס".

    בהזדמנות נדירה זו, דרעי סיפר כי "מאז שנכנסתי לחיים הציבוריים אני בקשר הדוק עם רבני ועסקני חב"ד, זכיתי לעזור לכפר חב"ד שיכירו בו כוועד מקומי ולבנות לו את כל התשתיות שהיה זקוק. וכן עזרתי לכל מוסדות חב"ד ברחבי הארץ. יש לי קשר הדוק עם שלוחי חב"ד בארץ ובעולם, אני מכיר ומוקיר את הפעילות הענפה שלהם בכל העולם וכן זכיתי לפני לא הרבה זמן, למרות שלא כיהנתי כשליח ציבור, להציל את הישיבה הגדולה בכפר חב"ד ולעזור לה להמשיך בפעילותה הענפה.

    אבל כשאני מדבר על היכרות עם חב"ד לנגד עיני עומדת תמיד ברכתו האישית של הרבי שניתנה לי באמצעות אחי שנסע אליו בשליחותי לבקש את ברכתו כאשר כיהנתי כשר הפנים, הרבי בירך אותי אז שאזכה ללכת בדרך הפנימיות ובירך אותי באופן מיוחד להצלחה, אני חש שברכתו מלווה את דרכי עד היום".

    הוא גם חושף כי "זכיתי שנים רבות מאוד ללמוד 'תניא' בחברותא בקביעות עם הרה"צ המשפיע רבי חיים שלום דויטש, למדתי הרבה ספרי חסידות אבל את ה'תניא' אי אפשר להשוות לשום ספר אחר", סיפר בלהט.

    לדברי יו"ר ש"ס: "חברי הקרובים ביותר במשך עשרות שנים הם חסידי הרבי זצ"ל, גם אני זכיתי להשתטח מספר פעמים על קברו של הרבי זצ"ל. אף את "החלאקה" של בני הקטן יהודה ערכנו על ציונו של הרבי זצ"ל בניו יורק. תנועת ש"ס ואני בתוכם עזרנו למנות חסידי חב"ד במשרות רבניות חשובות ואף דיינים בכל רחבי הארץ. ואני משוכנע שהשותפות הזו תמשיך בעתיד. כמו כן זכיתי להיות קרוב מאוד אצל הגאון החסיד רבי מרדכי אשכנזי זצ"ל רבה של כפר חב"ד".

    דרעי אומר ש"תנועת ש"ס מגשימה בפועל את חזונו של הרבי זצ"ל בהפצת התורה, בקירוב, בשיעורי התורה, ובהכנסת ילדי ישראל למוסדות חינוך דתיים. בדבר הזה חזונו של מרן זצ"ל לצאת אל הערים שבשדות הוא חזון משותף גם עם חב"ד זכיתי ויש בידי מספר מכתבים שהרבי שלח לי, ואני מקווה ומבקש שכל מי שחזונו של הרבי זצ"ל חשוב לו, יצביע לתנועת ש"ס".

    ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה': "'יהדות התורה' היא המפלגה החרדית ביותר. אין חולק על המינוח הזה. הוכחנו זאת לאורך השנים ואנו עומדים בחוד החנית במאבק על צרכי וזכויות הציבור החרדי ועולם התורה.

    לדעתי כל חסיד חב"ד יודע ומכיר וגם זוכר את דעתו הקדושה של הרבי מליובאויטש זיע"א שהורה בשעתו להצביע ג'. "הרבי עם ג'", הייתה אז הסיסמא הידועה. אנו המפלגה היחידה בעולם שהרבי זיע"א אמר להצביע לה. כל היתר אלו השערות וניחושים ו'לומדעס'. ברור שרצון הרבי זיע"א להגדיל כוח התורה והציבור החרדי ולהרבות קידוש השם בארץ ובעולם. רק בידי הצבעה לג' הדבר יקרה. תוצאה הפוכה חלילה תגרום להיפך כידוע".

    ח"כ אלי ישי, יו"ר 'יחד': "התחנכתי בחב"ד בילדותי ואני חלק מחב"ד כל חיי. בכל תפקידי הציבוריים, כח"כ, כשר וסגן ראש הממשלה, תמיד דלתי הייתה פתוחה לאנשי חב"ד, למנהלי המוסדות ולשלוחים.

    אבל הנקודה החשובה באמת היא שבפעם הראשונה בהיסטוריה הקמנו מפלגה ששומרת על שלושת השלמויות של תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. אני אף פעם לא התפשרתי על ארץ ישראל ותמיד הייתי נאמן לדרך של הרבי, גם כשהציעו לי תקציבים ותיקים. אני נלחם למען שלימות התורה ושלימות העם בדיוק כמו שאר חברי הח"כים החרדים, אבל אני נלחם גם למען שלימות הארץ. אצלנו יש את שלושת השלמויות ואנחנו לא מתפשרים על אף אחת מהן.

    לפני שפרשתי מש"ס הלכתי להיוועץ עם הרב מרדכי אשכנזי זצ"ל, רבו של כפר חב"ד. הרב אמר לי שאם אני בוחר לפרוש מש"ס עלי לעשות מהלך של אחדות בעם ישראל. המילים האלו שלו נשארו מעין צוואה רוחנית שמלווה אותי. אני רציתי לפרוש מהחיים הפוליטיים – לא חסרו לי הצעות מחוץ לפוליטיקה, תאמין לי שלא הייתי נשאר בטל בבית – אבל רבותי ציוו עלי להישאר בעשייה הציבורית ולהקים מסגרת חדשה שתפעל לחיבור של הקטבים בעם ישראל, כי זה צוו השעה בעת הזו".

    מה הם הגבולות שלך בנושא ארץ ישראל? האם יש "קווים אדומים" בנושא שבגינם תפרשו מהממשלה?

    ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס: "הקו שמנחה אותנו בש"ס הוא, שבנושאים כאלה רק מועצת חכמי התורה ובראשה מרן הרב שלום כהן שליט"א קובעת לנו ולא אף אחד מחברי הכנסת. את הקווים האדומים קובעים לנו אך ורק גדולי התורה. צריך לשים לב שבשנים הקרובות הנושא של דיבור עם הערבים לא עומד בכלל על הפרק וגם למכתבו האחרון של מרן זצ"ל בנושא, שם נכתב שהיום אין שום תועלת בלדבר איתם ואין בזה משום פיקוח נפש ולא הצלת חיים".

    בוזי ליצמן

    "המועצת תורה לנו עם מי לשבת בממשלה"


    ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה':
    "כפי שידוע לאורך כל השנים, 'יהדות התורה' אינה מתערבת ולא נוקטת עמדה בנושאי חוץ ובטחון. הסיבות לכך רבות וארוכות אך זו ההוראה שקיבלנו מקדמת דנא. ל'יהדות התורה' יש משהו שאין לאף מפלגה אחרת: מועצת גדולי התורה שמחליטה את דרכה וכך פעלנו תמיד. אין לי גבולות ולא עמדות, יש לי דעת תורה. מה שיאמרו לי אעשה, גם על שמאל שהוא ימין וכו'. זו גאוותנו וזה גדולתנו".

    ח"כ אלי ישי, יו"ר 'יחד': "זה ברור שלא נשב בממשלה שתדבר על עקירת ישובים. בינתיים, המפד"ל היו שותפים לממשלת שרון של הגירוש מגוש-קטיף ואני סירבתי להצטרף לממשלה ההיא כשהוצע לי ונשארתי בחוץ. גם ב-99, בממשלת ברק, אני פרשתי מהממשלה כשברק היה על כבש המטוס לוועידת 'קמפ-דיויד' – ורק אחרי שאני פרשתי גם המפד"ל פרשו.
    גם בממשלת אולמרט הייתי זה שעצר את התהליך של 'אנאפוליס', כשהודעתי שאם התהליך יימשך נפרוש. אחרי שממשלת אולמרט נפלה ישבתי במשא-ומתן עם ציפי לבני על הקמת הממשלה החדשה, וכשהיא אמרה לי שהיא מתכוונת ללכת למשא-ומתן וויתורים סירבתי להצטרף לממשלה וכך נפלה ממשלת 'קדימה' והבאנו את נתניהו לשלטון. לבני הייתה צריכה אותנו להקמת ממשלה והסכימה לתת לנו הכל, אבל לא הסכמתי למכור את ארץ ישראל. מסרתי נפש והפלתי את האופציה של המשך תהליך מדיני.

    חד וחלק אנחנו המפלגה החרדית היחידה שתתנגד בכל הכח למסירה של אפילו סנטימטר מארץ ישראל".

    תשבו בממשלה בראשות הרצוג?

    ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס: "הודעתי כבר חד משמעית, לא נשב בממשלת שמאל של הרצוג, אם הרצוג ירצה להצטרף לממשלה שלנו בראשות נתניהו, אני לא רואה בזה שום פסול. קווי היסוד של ממשלת אחדות בראשות הימין ממילא יוכתבו על ידי שלטון הימין".

    ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה': "מועצת גדולי התורה תתכנס למחרת הבחירות ותורה לנו על מי להמליץ ועם מי ללכת".

    ח"כ אלי ישי, יו"ר 'יחד': "היום ברור שהבחירות האלו הן על השאלה האם תקום ממשלת שמאל של בוז'י, או ממשלת ימין שתשמור על ארץ ישראל ותתקן את העוולות של השנתיים האחרונות של הפגיעה הקשה ביהדות כשהיינו באופוזיציה. מפלגת 'יחד' בראשותי הייתה הראשונה שהתחייבה להמליץ על נתניהו מיד לאחרי הבחירות, בלי גמגומים. אנחנו המפלגה החרדית היחידה שברור שלא תהיה שותפה לאף ממשלת שמאל או ממשלת שעטנז כזו או אחרת".

    מה תשובתך לחסידי חב"ד שחלק מהם חשים כי נפגעו בעבר מהמפלגה בנושאים שונים הקשורים לארץ ישראל?

    בשאלה הזו, לכל אחד מהשלושה יש נקודות שנגעו במיוחד אליו: אריה דרעי – שאליו מייחסים את התמיכה באוסלו; יעקב ליצמן שהיה 'חייב' להגיע לכנס של רשות הדואר בזמן של דיון חשוב בנוגע להתנתקות; וגם אלי ישי – שהתנגד לתשלום פיצויים לערבים כתחליף לעקירת גבעת אסף ושכונת האולפנה בבית אל.

    ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס: "בוא נתחיל קודם עם שתי השלמויות האחרות, אני לא חושב שיש עוד תנועה אחת בעולם שעשתה כל כך למען שלמות העם, כמו ש"ס שעשתה ופעלה לפתיחת בתי כנסיות, תלמודי תורה, מקוות טהרה, ומוסדות בכל רחבי הארץ.

    לגבי השלמות השלישית – 'שלמות ארץ ישראל': זה שקר שחוזר על עצמו מאות פעמים ובסוף הוא נתפס כאמת. ש"ס מעולם לא תמכה בהסכם אוסלו, נודע לנו על זה שעות ספורות קודם לכן. אני התנגדתי, אבל מרן זצ"ל הורה לנו להימנע, מכיוון שהוא ייחס חשיבות לדעתו של ראש הממשלה יצחק רבין. ובהצבעה השנייה ש"ס התנגדה.

    כל נושא אוסלו הוא עלילת דם של אנשים מתוכנו שבחרו לצערי מסיבות כאלה ואחרות שאינן בהכרח קשורות לשמירה על ארץ ישראל וקשורות יותר לרצון לשמור על הכיסא שלהם לצאת בקמפיין להשחרת שמי בנושא זה כדי ליצור את הרושם הזה. בפרוטוקול ישיבת הממשלה מאז ניתן לראות בבירור את התנגדותי הנחרצת להסכם בהתאם לעמדת הרמטכ"ל דאז אהוד ברק.

    אני ב"ה לא היית שותף לממשלות ברק ואלמרט שהיו שותפות במשא ומתן על חלוקת ירושלים כאשר בועידת קמפ דיוויד אהוד ברק ויתר להם כבר על 90 אחוז מהשטחים ובחסדי שמים הקב"ה הקשה את ליבו של יאסר ערפאת להתנגד. בשונה מאחרים שישבו בממשלות האלה והרימו יד בעד הקפאות בניה בשטחי ארץ ישראל ופעלו לשחרור אלפי מחבלים עם דם על הידיים".

    ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה': "ישנה תפיסה מוטעית שהשתרשה בקרב רבים, על כך שאנו נוטים לשמאל וכביכול תמכנו בהתנתקות חלילה. זהו שקר שאין לו אחיזה. הצבענו נגד ההתנתקות. לא היינו בממשלה אז בכלל. נכנסנו אחרי ההתנתקות, ודרשנו לפצות את המתיישבים היקרים ונלחמנו על כך. נפוצו שמועות לא מבוססות על כאילו ונמנעו וכביכול עשינו משהו שלא כהוגן בנושא – כל אלו שקרים לא נכונים. אני מציע לבדוק במציאות לפי העבר ולא להסתמך על שמועות שאינן נכונות.

    פורים דרעי

    "תנועת ש"ס מגשימה בפועל את חזונו של הרבי". דרעי

    'אגודת ישראל' הייתה עם חב"ד לאורך כל השנים. ליוויתי וסייעתי לחב"ד, נציגה ושלוחיה בכל עת. גזירות הדת ואתגרי התקופה כוללים גם את חב"ד. בביתי שבירושלים נולדה הסיסמה 'לא להחרמת עדה קדושה', כשניסו ורצו להיות נגד חב"ד בשעתו. הקשר ההדוק בין אגו"י וחב"ד הוא חזק ואיתן. חסידי חב"ד יודעים זאת ונדרשת מחויבות של כולנו להגדיל כוח התורה והחסידות ולהגדילה".

    ח"כ אלי ישי, יו"ר 'יחד': "להזכירך אני הייתי המתנגד הכי משמעותי בממשלה לפינוי בגבעת האולפנה ואיימתי במשבר בממשלה. הבעיה הייתה שהח"כים והשרים במפלגות הימין התקפלו ולא היה רוב להעברת 'חוק ההסדרה', כך שממילא לא היה רוב לחוק עם או בלי הח"כים של מפלגתי ונאלצנו להיעדר מההצבעה.

    גם לגבי שאר הח"כים במפלגתי, ברוך ה' כולם היו נאמנים תמיד לכל ההדרכות של הרבי. יש לנו זכות שבמפלגה שלנו חבר ח"כ יוני שטבון שהסכים לשלם מחיר אישי כבד ולהצביע נגד המשמעת הסיעתית כדי לשמור על שלימות התורה, יש לנו את ברוך מרזל המועמד של 'עוצמה יהודית', שגר בקרוואן בחברון 32 שנה ועוד נציגים טובים ופעילים, כולם אנשים נאמנים ומסורים לשלושת השלמויות".

    ח''כ שטבון וח''כ ישי במטה המפלגה החדשה

    "יש לנו את מרזל שגר בקראוון". ישי



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אריה אשריך הרבי איתך ,ועם ישראל בשלמות איתך ,

    2. 8

      אם כל הכבוד לח"כ יעקב ליצמן הרבי אף פעם לא אמר שצריך להצביע ג' אלא הרבי אמר שצריך להצביע למפלגה החרדית ביותר וששומרת על שלושת השלמיות-ארץ ישראל תורת ישראל ועם ישראל!!!!!

    3. 6

      אלי ישי מביא הוכחות רק מדברים שאינם הרב אשכנזי הרב עובדיה ככה אי אפשר להכחיש

    4. 5

      למעלה מ-90% בחב"ד מצביעים רק יחד. אלי ישי בהצלחה!!!

    5. 4

      לא יעזור לכם חב"ד מצביע העם איתנו אלי ישי לשלטון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. 3

      אלי ישי אתה תנצח כי לך מגיע לנצח כולם מדברים אבל שום דבר מזה לא קרה. אתה מספר מה שבאמת היה

    7. 2

      ש"ס הכי חזקה!!! היא זו שתנצח!!!! ש"ס היחידים שלא מבדילים בין עדות וקבוצות – הם אלו שיתמכו בחב"ד יותר מכולם!!!

      אריה – העם איתך! בשורות טובות!

    8. 1

      אלי ישי היקר, מה פירוש "סירבתי" "הסכמתי" וכי יכלת לקבוע משהו ללא הוראה של הרב עובדיה ומועצת החכמים של ש"ס, המועצת קיבלו את דרכו של הרב עובדיה והיום הם ממשיכים אותה, לכן הכל נזקף לזכותם, ההבדל היחיד הוא שאתה לא בראש, בשביל זה צריך להקים מפלגה ולפצל את הציבור שהיית מייצג כשהיית בראש ?